Thursday, September 3, 2009

Lebai Malang

Pertama sekali,selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak yang mulia dan selamat berpuasa kepada semua umat islam yang berdiri di atas muka bumi ini..

Lame gak la ku tak update blog ni,maklum la busy sgt..tapi malam ni terase macam nak menulis lak,da lame tak buat activity typing secara berirama bersama keyboard yg sering dihentak oleh tuan-nya..selamat hari jadi diucapkan kepada insan2 yang lahir pada bulan september ini,semoga dimurahkan rezeki dan dilimpahi rahmat oleh yang-Esa..


1. Pagi tadi ntah kenapa aku tak tido (maybe disebabkan sakit perot), aku tetibe receive call dari minah ni,mula2 ku tak dapat tangkap ape yang dia cakap last2 ku dengar ayat 'bila awak boleh datang interview?'..cakap bukan main laju,mcm f-1 lak aih..maklum la,pagi2 otak ku ni slow sikit untuk terima impuls dari deria2 yang ade..last2 baru ku ingat yg aku ade apply a position at that particular place,trus aku ckp 'saya anytime je,tak kesah'..pastu ade plak die tanya aku 'awak boleh bagun pagi tak?'..pedas sungguh soalan yang ditujukan itu..terus aku terdiam dan bercakap dengan nada hipokrit 'Ish,mesti la boleh'..slekeh sungguh..

2. Nak di jadikan cerita, tepat pukul 12.20 tengah hari tadi,aku dapat call dari shapiq,dia nak ajak pegi bank BSN kerana ingin membeli no.pin uitm khas untuk Jack..masa tu pulak aku belum mandi lagi,dengan pantas ku capai towel,masuk dalam toilet buat dry-cleaning je. Dengan keadaan yang tergopoh-gapah,aku mengunci pintu rumah dengan confidentnya, siap je kunci pintu baru aku teringat yang aku terlupa nak amik set of keys yang ketika itu berada di dalam rumah. So,lepas je sattle everything,shapiq hantar aku balik rumah..maka berkumandang lah suara2 sopan ku keluar dari anak tekak memanggil mahluk(adikku) yang ade kat dalam rumah tu kesudahannya aku kena bertungkus lumus untuk mencapai kunci menggunakan batang kayu sepanjang 6 kaki, berpeloh2 gak la ketiak mase tu..Anak tekak mase tu berdansa dengan rancaknya di dalam kerongkong ingin kan air,tetapi dengan iman yang teguh ku tahan dan berjaya menahan nafsu sehingga azan maghrib berkumandang..


Hujung minggu ni,insyallah maybe hari Ahad YB Gombak Setia(aku) akan seret YB Kajang ke Bazar Ramadhan di Stadium Kajang dan paksa mamat tu borong puding-puding yang ayol jual..

2 comments:

l t t l g j h ; said...

wahhhh bestnye wish orang lahir september. tenkiu debby. haha.

suruh yb kajang jual kek batik. boleh la bawak balik kt yb uia sket.

mike-L said...

haha...yb2 sekalian bawak bertenang yer...


1st:pali ape harem ko punye url
2nd..mandi dry clean.kahkahkah